Xin Cháo!!! - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Joyce Leijen - WaarBenJij.nu Xin Cháo!!! - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Joyce Leijen - WaarBenJij.nu

Xin Cháo!!!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

17 November 2014 | Vietnam, Dong Hoi

~ Ninh Binh - Dong Hoi - Hué ~

Xin Cháo betekend Hallo :)
Als eerst vindt ik het echt onwijs leuk dat zoveel mensen me blog lezen en ook de reacties doen me erg goed! Ga zo door dan ga ik door met schrijven haha.

M’n reis ging dus verder met de nachttrein van Ninh Binh naar Dong Hoi.
Dit was een reis van 8 uur. Op het spooky perron in Ninh Binh kwamen we nog een NL meisje tegen die ook alleen reisde.
We raakte al snel aan de praat en ze wilde wel bij ons aanhaken.

M’n alle eerste keer slapen in een nachttrein ging best goed. Frank en ik lagen boven.
In een hokkie met twee stapelbedden dus met z’n 4e sliepen we daar.
Onder ons sliepen al twee andere backpackers. Het was allemaal best krap maar allemaal net goed genoeg. Ondanks het best wel schudden van de trein best wel redelijk geslapen.

’s Ochtens vroeg in Dong Hoi aangekomen en zijn we met z’n 4e. (Frank, Hanneke, Robbert en ik (allemaal NL)) naar het hotel gebracht die we geboekt hadden.

In het hotel was nog een NL reizend stel, samen met hun hadden we een fiets gehuurd en de omgeving wat verkend. Dit blijft toch wel erg leuk, je ziet alles van heel dichtbij en ook plekjes waar je normaal gesproken niet zo snel komt.

Na natuurlijk weer de halve dag verdwaald te zijn geweest hadden we besloten om de volgende dag toch maar weer een georganiseerde tour te boeken zodat we lekker als makke schapen alle mooie dingen konden gaan bekijken.

We hebben die dag twee hele mooie grotten bezocht.
De Phong Nha cave en de Paradise cave.
Voor de Paradise cave kwamen daar ook tenslotte.
Ik heb echt een prachtige dag gehad, heb echt m’n ogen uitgekeken.
De Phong Nha cave was te bereiken per boot, hier hebben we ook doorheen gevaren.
De Paradise cave hebben we te voet bezocht. Dit is een grot van 7 km lang waarvan je 1 km kan afleggen over begaanbare paden. Als je verder de grot in wilde kon dit met de “adventure tour” Dit wil dus zeggen dat je met een uitrusting van speciale schoenen, zaklamp, kano enz. De grot ga verkennen. Ik vond het echt onvoorstelbaar hoe zon grote groot in zon gebergte kan ontstaan en hoe prachtig het er wel niet uitzag vol met stalagmieten en stalactieten

De volgende dag zijn we afgereisd naar Hué.
We zijn met z’n 4e verder gegaan, we hadden besloten om een tour langs de Vinh Moc Tunnels en het DMZ te combineren met de trip naar Hué.
Dit lag toch zo ongeveer op de de weg richting Hué dus dan hadden we mooi alles in een.
We hadden iemand geregeld vanuit het hotel die ons die dag overal heen zou rijden.
Het was echt een dag vol geschiedenis over Vietnam. De tunnels vond ik erg indruk wekkend. We mochten ook de tunnels zelf bezoeken, echt onvoorstelbaar hoe de mensen in die tijd van oorlog daar geleefd hebben en al helemaal onvoorstelbaar hoe ze toen de tijd al die tunnels met de hand gegraven hadden. Het was een tunnel stelsel van 2km lang met 3 verdiepingen met een hoogte van ong. 160 cm.

Naarmate we meer naar het zuiden afreisde werd het ook al warmer.
Wel lekker want daar keek ik al een tijdje naar uit. :)
We zijn vandaag officieel in Zuid-Vietnam, de brug tussen noord en zuid hebben we bewandeld. Het is hier nu 30 graden en redelijk zonnig.

We zouden vandaag de enigste dag dat we hier waren van alles gaan bezoeken zoals tempels en tombs maar omdat ik gister avond een lichte voedselvergiftiging had opgelopen ben ik vandaag voor de zekerheid in het hotel achter gebleven. Gaat gelukkig allemaal alweer wat beter dus ga straks op eigen houtje maar even de stad verkennen.

Morgen vertrekken we naar Hoi An.

• 17 November 2014 - 07:58

Paula:

Hoi Joyce,
    Wat een leuk reisverslag weer om te lezen. Mooi de foto's erbij, de grotten zien er inderdaad indrukwekkend uit en ook de tunnels.
    Lekker dat het nu wat warmer is, hier heeft het gisteren de hele dag geregend, echt een dag om binnen te blijven.
    Vervelend dat je een voedselvergiftiging hebt opgelopen. Als je aan cola kunt komen kun je dat drinken, dat helpt! Geen cola light maar gewone.
    Heel veel plezier verder en beterschap gewenst.
    Groetjes Paula

• 17 November 2014 - 08:27

Manon:

Hey joyce! ,
    Geweldig m te lezen wat je allemaal meemaakt! 1 groot avontuur
    Heel veel plezier en. Hopelijk ben je snel weer
    Beter!!

Xx manon

• 17 November 2014 - 09:22

Chantal:

wat zie jij een hoop zeg echt super om te lezen. Wel leuk dat er steeds meer mensen aan sluiten, maar zolang je wel doet wat je zelf ook nog wilt. Pas je op met je voedselvergiftiging. Heel veel plezier xxx chantal

• 17 November 2014 - 12:40

Nico:

Ha die Joyce, het reizen gaat je goed af en je raakt er bedreven in, ontmoet leuke mensen, en maak makkelijk contact met andere mensen, maar vooral je ziet heel veel van het land.
    Dat je een beetje ziek was gebeurd veel met westerlingen, dit komt veelal door de overgang naar een ander klimaat, eten en leef gewoonte, na een aantal dagen went het lichaam hier wel aan, dat is mijn eigen ervaring.
    Zo Joyce ik hoop dat je nog veel ga zien en mee maken, zo dat wij jou ervaring kunnen lezen, heel veel sterkte, en is het mogelijk om je conditie op peil te houden, ik lees het van je, groetjes Nico

• 17 November 2014 - 13:04

Ken:

Fantastisch Joyce *.*

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan! ;3

Groetjes Ken ^^/

• 17 November 2014 - 17:45

Angelique:

Niet leuk voedselvergiftiging, maar verder leuk, leuk, leuk om je ervaringen te lezen. Laters

• 17 November 2014 - 19:21

Laura:

Super leuk alles zo mee te kunnen lezen. Wat klinkt het allemaal mooi en gaaf joh! Vooral die geschiedenis en het echt daar te kunnen zien lijkt me idd heel indrukwekkend.
    Meid geniet! X laura

Piet:

Hoi Joyce, ben blij dat het weer beter met je gaat. Geniet ervan. Piet

• 18 November 2014 - 00:46

Niels:

Vet leuk Joyce! Je maakt wel vet veel mee daar he :)

Gr. Je broer!

• 18 November 2014 - 19:17

Margriet:

Hey Joyce. Je bent zover weg, maar je klinkt af en toe zo dichtbij. Geniet er maar lekker van, je hebt hier zo naar toe geleefd. Liefs XXX

• 20 November 2014 - 18:23

Renée:

Hee Joycie!
    Gaan jullie nu met z'n 4-en? Je hebt de 1 km tocht wel gedaan? Lig je een beetje op schema? Ik krijg t idee dat je veel te snel gaat. Mooie, leuke foto's!