Aankomst - Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joyce Leijen - WaarBenJij.nu Aankomst - Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joyce Leijen - WaarBenJij.nu

Aankomst - Hanoi

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 November 2014 | Vietnam, Hanoi

Hallotjes!

Daar ben ik dan... jullie zullen onderhand wel benieuwd zijn hoe het met mij gaat.
Ik heb een goede vlucht gehad. Was dood nerveus voor alles wat komen ging maar gelukkig kwam ik op Schiphol ook een meisje tegen die ook voor het eerst ging backpacken. Zij ging naar Australië. Van Amsterdam tot Hong Kong heb ik samen met haar doorgebracht, dit was erg gezellig.

De vlucht verliep vrij rustig tot dat we zo ongeveer boven de Himalaya gebergten kwamen toen kregen we best wel serieuse turbulentie. We zaten ook nog achter in het vliegtuig waardoor dit nog wat erger was. Was te vergelijken met een hele slechte simulator :P.

Vanaf Hong Kong ging eigenlijk alles heel snel. Ik had heel weinig overstap tijd en moest in die tijd naar de andere kant van de luchthaven lopen. Maar gelukkig had de vlucht vertraging waardoor ik hem als nog haalden.

Na 1,5 uur kwam ik in Hanoi aan. Hier visum op gepikt en na wat zoeken me taxi chauffeur gevonden. Daarna werd ik naar het hotel gebracht.
Het eerste wat me weer opviel wat de grote chaos op de weg. Alles door elkaar heen en tegen elkaar in rijdend! Helemaal leip.

Eenmaal in Hanoi stad te zijn aangekomen werd dit alleen nog maar erger en vooral ’s ochtends en ’s avonds als iedereen zich uit en weer in de stad verplaatst.
Het zijn vooral super veel scooters! Het is onbeschrijfelijk de straten zien en zwart van. Wel erg leuk om te zien als toerist zijnde, kan er uren naar blijven kijken haha.
Ze hebben lak aan alle verkeersregels hier en iedereen rost zo het kruispunt over. Uiteindelijk loopt dan zon beetje alles vast op het midden en op een of andere manier komt het dan altijd weer in beweging en stroomt de massa weer verder.

Voel me trouwens echt “de toerist” hier net als de Japanners in Nederland.
Loop altijd met me cameraatje om mij nek beetje foto’s te maken en naar alles te kijken wat voor hun dagelijkse kost is :P.

Vrijdag avond toen we besloten om een stukje te gaan lopen door de stad, ik wist dus niet wat mij overkwam zoveel verkeer! Ik had er al wat over gelezen hoe je hieraan deel kon nemen of b.v. een weg over te steken wat in Nederland heel normaal is is hier best een risico voor het leven, haha nee beetje overdreven misschien maar wel een uitdaging.
Maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je moet lopen en niet twijfelen dan kom je langzaam tussen alle rijdende scooters door aan de overkant.

Zaterdag hadden we besloten om een city toer op eigen houtje te gaan doen. We liepen al snel een local tegen het lijf die ons voor een aantal dollar de hele dag wel door de stad wilde rijden en alle hoogte punten liet zien. Dit was erg leuk. Met z’n 3e op scooter dwars door de stad :).
We hebben allerlei museums bezocht. Van oorlogsmuseums tot museums die over de oudheden van het land gingen en ook nog een aantal tempels. Wel erg leuk.
Eind van de dag hadden we een kaartje weten te bemachtigen voor het waterpoppen theater. Dit zou echt het de van het wezen hier. Dus ik dacht dat gaan wij ook doen!
Nou wat een tegenvaller echt, ik raadt het iedereen af. Haha!
Zoals wij hier theatervoorstellingen kunnen, kunnen ze dat hier dus niet. We hebben een uur lang naar handgemaakte trekpoppen in een bak met water zitten kijken, echt? Ja serieus.

Vandaag zijn we vertrokken richting de Halong Bay. We hebben besloten niet naar Sapa te gaan omdat het erg bewolkt is hier en het regent zo nu en dan. We waren bang dat we hierdoor dan ook niet zulk mooi uitzicht zouden hebben in de bergen. De 9 uur durende reis per nachttrein vonden wij dan ook niet waard.

We zitten nu aan de Halong Bay. Het is helaas nog steeds wel erg bewolkt dus het uitzicht over de 2000 islands is beperkt. Morgen gaan we dit van dichtbij zien door middel van een boottocht. Zin in! :)

Vermaak me hier overigens prima. Zoveel te doen en te zien. Het weer had ik alleen iets anders verwacht. Het is rond de 22 graden met veel wolken en soms regen.
Maar het schijnt hoe meer we zuidelijker gaan hoe beter het wordt dus ben benieuwd!

  • 09 November 2014 - 08:53

    Nico:

    Ha die Joyce, blij om te lezen dat je overtocht goed is verlopen, en dat je in heel andere wereld ben terecht ben gekomen, ik heb die ervaring ook, door al mijn reizen naar Azie.
    Ik wens je alle sterkte en heel veel reis plezier toe, maar blijf altijd allert.
    Groetjes Nico

  • 09 November 2014 - 09:37

    Manon:

    Wouw wat een goed begin!! Het klinkt super en Ik zou helemaal dubbel hebben gelegen in dat theater, nou is een uur wel erg Lang whaha!! Heel veel plezier, geniet er van! En Ben benieuwd naar je volgende verslag!!
    Xx manon

  • 09 November 2014 - 09:54

    Laura:

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat! Die poppenshow klinkt idd echt alsof het echt.iets voor jou is haha! Hoe is het eten daar? Bevalt dat ook?;) geniet van al die ervaringen en mooie momenten daar! Have fun! X

  • 09 November 2014 - 11:46

    Renée :

    Jee!! Wat een verhaal!! Ondanks de drukte
    Daar, "klinkt" het relaxd. Maak
    Maar lekker veel foto's met een goed verhaal
    Erbij! Super leuk om te lezen!

  • 09 November 2014 - 12:33

    Angelique:

    Joehoe, erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Leuke foto's! !!
    Geniet er lekker van en tot het volgende verhaal!!

  • 09 November 2014 - 21:18

    Dick:

    Hoi Joyce. Genoten van je eerste reisverslag. Dat er maar veel mogen volgen. Lekker genieten!!

  • 10 November 2014 - 20:20

    Piet:

    Hij gaat fijn. Mooie foto's en mooie verhalen. Volgens Piet Pelleboer zijn de verwachtingen voor Sapa iets beter dan Ha long. Kijk ff of je daar een lokale site kan vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Joyce

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 16416

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 02 Maart 2015

Backpacken ZO-Azië

14 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Sun Dance Ranch

Landen bezocht: